PGNiG z piłką ręczną na kolejne lata

4 mar 2019 |

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA pozostanie sponsorem tytularnym ligowych rozgrywek piłki ręcznej mężczyzn w Polsce.

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA pozostanie sponsorem tytularnym ligowych rozgrywek piłki ręcznej mężczyzn w Polsce.

W ramach umowy zawartej z Superliga Sp. z o.o. liga będzie nadal nosić nazwę PGNiG Superliga, a znak sponsora będzie eksponowany m.in. w logo rozgrywek, na strojach zawodników i bandach reklamowych w halach. Sponsor zaangażuje się również w projekt utworzenia w Polsce zawodowej ligi piłki ręcznej kobiet. Umowa została zawarta do 2023 roku.

– Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo z dumą wspiera polską piłkę ręczną. Jesteśmy z naszymi drużynami na dobre i na złe. Liczymy na dynamiczny rozwój tej pięknej dyscypliny i na sukcesy naszych zawodników na arenie międzynarodowej.  Wspieramy sport, gdyż jego zasady są bliskie naszym: gramy fair play  – szczypiorniści na boisku, a my realizując naszą strategię niezależności energetycznej Polski –  powiedział Piotr Woźniak, Prezes Zarządu Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA.

Superliga sp. z o.o. została utworzona w 2016 roku i  przejęła od Związku Piłki Ręcznej w Polsce zarządzanie ligowymi rozgrywkami mężczyzn. Na jej mocy centralizacji uległy m.in. prawa medialne i część praw marketingowych. Dzięki zapisom nowej umowy Superliga Sp. z o.o. wystąpi do Związku Piłki Ręcznej w Polsce z propozycją utworzenia oraz zarządzania rozgrywkami zawodowej ligi piłki ręcznej kobiet. Sponsorem tytularnym rozgrywek zostanie Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, gwarantując sobie prawo do umieszczenia znaku PGNiG w nazwie i logo rozgrywek oraz szereg świadczeń marketingowych do 2023 roku.

– Obdarzenie Superligi sp. z o.o. zaufaniem przez tak potężnego i stabilnego Partnera, to dla nas dowód wartości biznesowej ligowych rozgrywek w piłce ręcznej i potwierdzenie właściwego kierunku obranej w 2018 roku strategii rozwoju. Dziękuję zarządowi PGNiG SA za zaufanie, w szczególności za decyzję o powierzeniu nam również stworzenia zawodowej ligi kobiet. Jestem z tego niezwykle dumny.  Zawarta umowa daje stabilizację polskiej ligowej piłce ręcznej i kładzie podwaliny pod jej dynamiczny dalszy rozwój aż do organizowanych w 2023 roku w naszym kraju Mistrzostw Świata w piłce ręcznej mężczyzn  – powiedział Marek Janicki, Prezes Zarządu Superliga Sp. z o.o.

Kolejna umowa to niezwykle ważny krok w kierunku dalszej profesjonalizacji i rozwoju polskiej piłki ręcznej.

– Bardzo dziękuję PGNiG – sponsorowi strategicznemu – za zaangażowanie, wszelki wkład i wierność naszej dyscyplinie. Jesteśmy zaszczyceni, że Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo,  jedna z największych polskich spółek, jest sponsorem naszej dyscypliny. Rola PGNiG jest kluczowa dla rozwoju polskiej piłki ręcznej. Zawsze to podkreślam i będę podkreślał – powiedział Andrzej Kraśnicki, Prezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce. 

PGNiG jako sponsor strategiczny wspiera rozwój polskiej piłki ręcznej od 2010 roku. Sponsoruje seniorskie i juniorskie reprezentacje Polski kobiet i mężczyzn i jest  najważniejszym Partnerem Związku Piłki Ręcznej w Polsce. Spółka zaangażowała się także w sponsoring ręcznej piłki plażowej. W tym okresie zarówno kadry narodowe kobiet jak i mężczyzn, a także drużyny klubowe, odniosły szereg sukcesów na arenie międzynarodowej.

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA zajmuje się poszukiwaniami i wydobyciem gazu ziemnego i ropy naftowej, a poprzez swoje oddziały i kluczowe spółki z Grupy Kapitałowej – importem, magazynowaniem, sprzedażą, dystrybucją paliw gazowych i płynnych, produkcją ciepła i energii elektrycznej oraz usługami geofizycznymi i wiertniczo-serwisowymi. Spółki zależne i oddziały prowadzą działalność poszukiwawczo-wydobywczą w Norwegii i w Pakistanie, sprzedaż gazu w Niemczech oraz handel LNG poprzez biuro w Londynie.

Superliga sp. z o.o. jest spółką zarządzającą najwyższą klasą rozgrywkową piłki ręcznej mężczyzn w Polsce – PGNiG Superligą, odpowiadającą za prowadzenie rozgrywek, sprzedaż praw medialnych i scentralizowanych praw marketingowych.