PGNiG Superliga podpisała umowę partnerską z firmą STATSCORE, która od sezonu 2017/2018 będzie oficjalnym dostawcą danych i statystyk dla Superligi. STATSCORE to największa polska firma dostarczająca dane sportowe oraz specjalistyczne oprogramowanie z zakresu statystyk.
Odbiorcami produktów STATSCORE są firmy z całego świata w szczególności: federacje, kluby, portale oraz bukmacherzy. W 2016 roku w prestiżowym rankingu Deloitte zajęła 6 miejsce w kategorii „Rising Stars”, najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej.
STATSCORE stworzy dedykowany system informatyczny do zbierania i przetwarzania danych ze wszystkich meczów odbywających się pod egidą Superligi, oraz zapewni najwyższą jakość i szybkość przesyłu danych. STATSCORE nabywa wyłączne prawa na pozyskiwanie, archiwizowanie i dystrybuowanie danych z wszystkich meczów PGNiG Superligi. W ramach podpisanej umowy firma informatyczna dostarczy także graficzne formy prezentacji danych do wykorzystania na stronie internetowej oraz w przyszłości aplikacji mobilnej. Kibice będą mogli śledzić na żywo wszystkie trwające mecze Superligi, obserwować rozbudowane statystyki, co pozwoli być na bieżąco ze wszystkimi boiskowymi wydarzeniami.
Zdaniem Tomasza Myalskiego Prezesa Zarządu firmy STATSCORE współpraca pomiędzy oboma podmiotami pozwoli na wzrost zainteresowania piłką ręczną. – W dzisiejszych czasach kibice chcą być jak najbliżej drużyny, chcą jak najszybciej znać wynik i przebieg meczu oraz wymagają dostępu do jak najszerszych statystyk. Dzięki umowie partnerskiej z Superligą, razem jesteśmy w stanie dostarczyć innowacyjny produkt o najwyższej jakości. Jestem pewien, iż nasze rozwiązanie przyciągnie nowych kibiców, a tym obecnym dostarczy całkowicie nowych wrażeń. – mówi Tomasz Myalski.
Jego zdanie podziela Komisarz PGNiG Superligi Piotr Łebek – Nasza umowa z firmą STATSCORE jest kolejnym, jakże ważnym krokiem do celu, jakim jest profesjonalizacja PGNiG Superligi – tłumaczy Łebek – Korzystając z doświadczeń naszego partnera, chcemy otworzyć nowe kanały komunikacji, a także wdrożyć nowoczesne rozwiązania, których beneficjentami będą nie tylko kluby oraz liga, lecz przede wszystkim kibice.
inf. prasowa